e-commerce w górę!

Firma comScore podała wyniki ubiegłotygodniowego badania wielkości e-handlu w USA. Ogólna wartość sprzedaży wzrosła o 6% i przekroczyła 1,1 mld USD.

Pomimo spadku internetowej sprzedaży produktów i usług turystycznych, nastąpił 6% wzrost ogólnej wartości e-commerce. W tygodniu zakończonym 18 listopada, całkowita wartość sprzedaży przekroczyła 1,1 mld USD. Wzrost ten, w ocenie przedstawicieli comScore, jest związany z początkiem zakupów przedświątecznych.

Wartość sprzedanych towarów, poza dotcomami prowadzącymi sprzedaż biletów lotniczych i usług podróżniczych, wyniosła 804 mln USD. Sprzedaż biletów lotniczych i innych produktów zawiązanych z podróżowaniem przyniosła w ub. tygodniu 308 mln USD, osiągając poziom najniższy od ataku terrorystycznego z 11 września. Tym razem bezpośredni wpływ na ten spadek miała katastrofa samolotu w Nowym Jorku, z 12 listopada.

W panelu comScore uczestniczy 1,5 mln użytkowników Internetu. W badaniu rodzaju dokonywanych zakupów (poza produktami turystycznymi), największy wzrost wartości zamówień odnotowano w minionym tygodniu w kategorii “Elektronika, Komputery I gry wideo” (wzrost o 24%) oraz “Ubrania i dodatki” (wzrost o 19%). Największy spadek sprzedaży był natomiast widoczny w kategorii “Oprogramowanie”, i wyniósł 25%