Yahoo! przesiada się na Binga w USA i Kanadzie

Portal Yahoo! pomaga teraz wyszukiwać informacje w oparciu o silnik Bing. Na początku tygodnia Microsoft i Yahoo Inc. podali do wiadomości, że rozpoczął się pierwszy etap realizacji umowy, którą firmy podpisały w lutym. Na razie Bing zasila Yahoo tylko w USA i Kanadzie, wyłącznie po angielsku.

Yahoo! przesiada się na Binga w USA i Kanadzie
Microsoft ogłosił we wtorek, że można już mówic o pierwszym kamieniu milowym w wykonywaniu 10-letniej umowy między firmami. Przypomnijmy, że na początku roku Microsoft zobowiązał się do dostarczenia mocy wyszukiwarce Yahoo! swoim silnikiem Bing. W zamian portal zgodził się na użycie należącego do Microsoftu systemu reklamowego AdCenter.

Yahoo! przesiada się na Binga w USA i Kanadzie

Carol Bartz, CEO Yahoo Inc.

Póki co, Bing wspiera tylko wyszukiwanie po angielsku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Satya Nadella, wiceprezes Microsoftu ds. usług internetowych, zapewnia jednak, że kolejne języki dostępne będą w najbliższych tygodniach lub miesiącach.

Korporacje pracują wciąż nad wprowadzeniem do Yahoo! mechanizmu AdCenter, czyli odpowiedzi Binga na Google AdWords. Nadella twierdzi, że możemy się go spodziewać jesienią, lecz najważniejsza jest dla zespołu jakość, a nie czas wprowadzanych usług.

Podobnie wypowiada się prezes Yahoo Inc., pani Carol Bartz. Jej zdaniem nowa usługa pojawi się w październiku, ale podkreśla, że firma nie ma zamiaru się śpieszyć. "To ważne, że nasi reklamodawcy są gotowi, ale my musimy mieć pewność, że AdCenter będzie w Yahoo działać sprawnie".

Megapanel na czerwiec 2010 r. pokazuje, że wiadomość może nie mieć wielkego znaczenia dla polskiego użytkownika. 92% z nas korzysta w końcu z Google. Z drugiej strony, wchodząc do Yahoo!, Bing będzie w posiadaniu ok. 30% światowego rynku przeglądarek. Dla wyszukwarki powstałej w czerwcu '09 jest to naprawdę duży sukces.