Wydatki na e-reklamę: 7 mld USD przez 10 miesięcy br.
- Anna Meller,
- 23.12.2004, godz. 10:17
W okresie od września do października bieżącego roku liczba wydatków na reklamę internetową wzrosła o ponad 45 mln USD. To już drugi miesiąc z rzędu, kiedy wzrost pieniędzy wydawanych na e-promocję wyniósł ponad 6,5% - wskazuje Internet Advertising Report przygotowany przez AdZone.
Z raportu wynika również, że przez 10 miesięcy br. wydano na e-reklamę ok. 7 mld USD. Najlepszym miesiącem pod względem przychodów z e-marketingu okazał się być jak do tej pory styczeń - zgromadzono wtedy ponad 820 mln USD. Najsłabiej poszło w sierpniu - jedynie 611 mln USD.
We wrześniu zanotowano już wyraźny skok w przychodach z e-reklamy (ponad 696 mln USD). Październik okazał się jeszcze lepszy - wydano wtedy ponad 741 mln USD. Nie ma jeszcze danych za listopad, ale firma badawcza prognozuje, że ten miesiąc też zakończył się zwiększeniem przychodów.
Wciąż firmy z działu technologia dominują w wydatkach na e-reklamę. W październiku wydały ok. 187 mln USD. Na drugim miejscu jest biznes (ponad 90 mln USD w październiku), na trzecim sprzedaż detaliczna (ponad 87 mln USD).
Raport został sporządzony na podstawie danych o e-reklamie dostarczonych przez 2,5 tys. stron internetowych na całym świecie.