Wisetrends – narzędzie do monitorowania Social Media

Media społecznościowe nigdy nie zwalniają. Dlatego aby nadążyć za ich dynamicznym rozwojem musimy na bieżąco śledzić ich zmiany i trendy. Rozumieją to twórcy Wisetrends – narzędzia do monitorowania SM. Z tego powodu stworzyli ogólnodostępne rankingi, które pozwalają śledzić i analizować rozwój najpopularniejszych fan page’y nie tylko raz w miesiącu, ale na bieżąco – 24h na dobę. Tak aktualne, a w dodatku bezpłatne zestawienia to niespotykana do tej pory propozycja na polskim rynku

Informacja prasowa: Wisetrends

Optymalizacja fan page’a to coraz częściej poruszana kwestia – jeszcze jakiś czas temu wystarczyło „być” na Facebooku, teraz marki zastanawiają się jak „być” mądrze, jak sprawić aby ich działania i wydatki przynosiły jak najlepsze rezultaty. Jest to możliwe dzięki obserwowaniu na bieżąco kondycji fan page’a, co pozwala szybko postawić diagnozę i prowadzić działania w sposób świadomy i zoptymalizowany. Aby ułatwić i zautomatyzować to zadanie powstało Wisetrends – nowatorskie narzędzie dostarczające szeregu statystyk i rad. Od kilku dni dzięki niemu każdy może też bezpłatnie śledzić najbardziej aktualne rankingi najpopularniejszych polskich fan page’y skategoryzowane branżowo. – Obecnie to już niemal półtorej tysiąca stron, jednak baza nadal się powiększa. Użytkownicy mogą dodawać i sugerować swoje fan page, a następnie śledzić ich pozycję – mówi Piotr Różycki, prezes spółki Big Data, twórcy Wisetrends. Co ważne, w zestawieniu unikatowe punkty decydujące o miejscu zajmowanym przez dany fan page opierają się o wskaźnik WiseIndex (WI), algorytm, na który składają się między innymi takie czynniki jak PTA, zaangażowanie czy responsywność. – Dynamiczność SM sprawia, że prowadząc profesjonalne działania, nie możemy ani na chwilę zaniechać analizy. To monitoring sprawia, że wiemy, które warto powtarzać, bo przynoszą zamierzony skutek, a z czego zrezygnować. Nasze dane aktualizowane są praktycznie non stop, co daje możliwość interpretacji nie tylko swoich działań, ale także obserwowania konkurencji, a nawet całej branży. Dzięki Wisetrends na podsumowanie nie musimy czekać cały miesiąc, bo co godzinę poznajemy nowe wyniki i widzimy dynamicznie zmieniających się liderów – wyjaśnia Piotr Różycki z Wisetrends.

Mimo tego, iż coraz więcej marek świadomie i profesjonalnie działa w obszarze SM, to nadal niestety podstawowym kryterium oceny danego fan page jest liczba fanów. Tymczasem nie od dziś wiadomo, że to nie jest najważniejszy wskaźnik. – Dlatego też stworzyliśmy WiseIndex, który pozwala przeanalizować znacznie więcej, bo na jakość i skuteczność prowadzenia komunikacji należy patrzeć znacznie szerzej – mówi Różycki. – Dzięki niemu możemy momentalnie zmierzyć i przeanalizować wiele kryteriów i na ich podstawie weryfikować, które działania komunikacyjne są najbardziej efektywne, lepiej dobierać język czy kontent. Dlatego wszystkim zainteresowanym osobom najnowsze statystyki udostępniamy zupełnie bezpłatnie i jesteśmy otwarci na ich sugestie włączania do rankingu nowych fan page’y – dodaje.