Trzy sieci jeden profil

Ad.net, IDMnet i ARBOmedia podpisały porozumienie w sprawie wypracowania jednolitego standardu badania profili internautów odwiedzających witryny należące do ich sieci.

Obecnie na rynku funkcjonuje kilka badań tego typu. Swoje produkty tego typu oferują SMG/KRC (Audience Profile), TNS OBOP (web-profiler), Internet Monitor (Pro Active international) oraz wspólnie ARC Rynek i Opinia z ARBOmedia.

Jak stwierdzają przedstawiciele trzech największych internetowych sieci reklamowych w Polsce, badania te różnią się metodologią i zakresem zbieranych informacji. Stąd właśnie potrzeba wypracowania jednolitego standardu badania profilu użytkownika, który pomoże uporządkować rynek badań i zarazem rynek reklamy internetowej. „Mamy nadzieję, że wybrany produkt badawczy otrzyma certyfikat IAB (Interactive Advertising Bureau) Polska” - stwierdzili we wspólnym oświadczeniu Adam Dyba (IDMnet), Tomasz Cisek (Ad.net) oraz Marcin Woźniak (ARBOmedia).