Przychody z e-reklamy: 5,8 mld USD w I kw. 2008 r.

Przychody z reklamy internetowej w pierwszym kwartale br. zwiększyły się o ponad 18% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - wskazują najnowsze wyniki badania amerykańskiego e-rynku, opublikowane przez organizację branżową IAB. Wyniki z pierwszego kwartału br. nie pobiły jednak rekordowych przychodów za ostatnie trzy miesiące 2007 r.

Branża reklamowa wygenerowała przychody na poziomie 5,8 mld USD w pierwszym kwartale 2008 r., notując ponad 18% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Randall Rothenberg, prezes organizacji IAB jest przekonany, że tempo wzrostu utrzyma się, pomimo ogólnego spowolnienia amerykańskiej gospodarki.

David Silverman z PricewaterhouseCoopers zaznaczył, że najwyższe dotąd przychody e-branża zanotowała w ostatnim kwartale 2007 r. - wyniosły wtedy 5,9 mld USD. Niewiele słabszy wynik za pierwszy kwartał 2008 r. prezentuje ogólną tendencję do spowolnienia działań marketingowych na początku roku po intensywnym okresie świątecznym. Jak podkreśla Silverman, nie ma to przełożenia na ogólną sytuację ekonomiczną USA.

W ubiegłym roku amerykański rynek e-reklamy wygenerował przychody na poziomie 21,2 mld USD. Z kolei w roku 2006 przychody ukształtowały się na poziomie 17 mld USD.

Raport został przygotowany dla IAB przez firmę PricewaterhouseCoopers. Opracowanie publikowane jest od 1996 roku.

Więcej informacji na stronie IAB.