Interia: nasze przychody z e-reklamy też rosną
- Anna Meller,
- 09.03.2005, godz. 10:05
Jak informuje krakowski portal, przychody gotówkowe ze sprzedaży powierzchni reklamowej wzrosły w styczniu o 119% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Z pierwszych podsumowań finansowych Interii wynika, że w lutym br. dynamika sprzedaży e-reklamy wzrosła o 63% w porównaniu do danych z analogicznego miesiąca 2004 roku. Wczoraj o wzroście sprzedaży powierzchni reklamowej informowała Wirtualna Polska. Żaden z portali nie podał jednak gotówkowej wartości zanotowanych wzrostów.
Zdaniem Joanny Pawlak, dyrektora pionu marketingu i sprzedaży Wirtualnej Polski wyniki WP oznaczają, iż portal zwiększa swój udział w rynku - naszym zdaniem bez dostępu do danych obrazujących wzrost wielkości całego rynku reklamowego w danym okresie, nie da się szacować wzrostu czy spadku udziałów rynkowych poszczególnych graczy - skomentował doniesienia z rynku Tomasz Przybyłowicz, dyrektor sprzedaży produktów reklamowych Interii - W tym kontekście teza pani Joanny Pawlak o zwiększaniu przez WP udziału w rynku jest trudna do obronienia.
Bez względu na to, jakie są nominalne wartości przychodów obu portali, dobrą wiadomością dla rynku jest to, że wzrasta ogólna dynamika sprzedaży e-reklamy. Tym samym możemy liczyć na to, że coraz więcej podmiotów uzyska rentowność w 2005 roku.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Interia uzyskała przychody ze sprzedaży ogółem w wysokości 26,5 mln zł, czyli na poziomie o 44,9% wyższym niż w roku poprzednim. W przychodach ogólnych portalu 61,4% stanowiły przychody z reklamy internetowej.
W przeciwieństwie do części konkurentów nie mamy zwyczaju komentować wprost komunikatów prasowych konkurencji. Chciałbym jednak dodać, że zgodnie z prognozami IAB rynek ma w 2005 roku wzrosnąć o 39%. Nasze szacunki wzrostu udziału w rynku reklamowym są oparte o prognozę IAB, wiedzę o poziomie sprzedaży WP i szacowanej przez nas wielkości rynku. Pragnę przypomnieć, że docelowo w 2005 roku Wirtualna Polska zamierza osiągnąć zdecydowanie ponad 20% rynku reklamy w Polsce. Przypominam, że według naszych szacunków w całym 2004 roku udział WP wyniósł 16%, z tego w samym II półroczu 18%.
Dodaliśmy wypowiedź Wojciecha Kądziołki, rzecznika prasowego WP.pl.