Dedykowana platforma Social Media – Czy warto?

Firma, zgromadzenie, miasto, Ty i Twoi znajomi, to po prostu społeczeństwo. Grupy tworzą się poprzez powiązania. To punkty styczne, które integrują nas w grupę ludzi posiadających jakąś wspólną cechę. Tożsamością ludzi jest to, czym się zajmują, czyli ich praca, biznes, studia, zainteresowania.

Autor: Roman Kałkowski

Dedykowana platforma Social Media – Czy warto?

Social Media to interaktywny dialog ludzi, pochodzących z przeróżnych miejsc i środowisk, ale posiadających wspólne zainteresowania, pasje. Integrują się, dzielą się wiedzą, nawiązują kontakty, zawierają transakcje. Wspólnie rozwijają się i mają wpływ na środowisko, w którym żyją.

Facebook, Twitter, Google+ to narzędzia ułatwiające łączenie się w społeczności. Zaczęło się od zgromadzenia studenckiego, a teraz na Facebooku jest cały świat, portal stworzył olbrzymią społeczność. Jeżeli nie ma Cię na facebooku – nie istniejesz. Z raportu World Internet Project 2013, wynika że 77% internautów deklaruje posiadanie konta na jakimkolwiek portalu społecznościowym.

Firmy z gorszym lub lepszym skutkiem wykorzystują media społecznościowe jako współczesne narzędzie obsługi klienta. Komunikują się w sieci, aby integrować klientów wokół marki. Prowadzą dialog, aby budować ich lojalność wobec firmy i tworzyć własną społeczność. Te najlepsze, największe, najbardziej rozumiejące procesy społeczne w internecie skutecznie gromadzą swoich fanów wokół marki i jeszcze mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku.

JEŻELI NIE FACEBOOK TO CO?

Niektórzy ludzie odchodzą jednak z Facebooka. Odchodzą, by tworzyć mikrospołeczeństwa. Chcą nadal czerpać korzyści z przynależności do grupy, ale zależy im na tym, by utrzymywać relacje z określoną, niewielką społecznością.

Dlatego zaczęły pojawiać się dedykowane platformy społecznościowe. Dążąc do skupienia międzynarodowej społeczności branżowej tworzą miejsce, w którym jednostka ma znaczenie. Dają powód, dla którego warto dołączyć do społeczności i na przykład rozwijać branżę. Przykładem jest ResearchGate.com, który łączy naukowców wszystkich dyscyplin. Założony w 2008 roku portal, zrzesza już ponad 3 miliony użytkowników. Pozyskując $35 milionów od inwestorów takich jak Bill Gates, Benchmark, Founders Fund i Accel, współtwórca portalu Ijad Madisch jest przekonany, że ResearchGate może zmienić świat.

Właściciele Solaborate.com, wykorzystując tworzący się trend, stworzyli dedykowaną platformę do wewnętrznej komunikacji i nawiązywania kontaktów, przeznaczoną dla branży technologicznej. Miejsce, w którym profesjonaliści i firmy łączą się odkrywając możliwości i tworząc grupę ekspercką o wiele szybciej rozwijają produkty lub usługi.

W Polsce stworzyliśmy pierwszy portal dedykowany branży transportowej - TransPlace.eu. W jednym miejscu chcemy zintegrować społeczność transportową, aby połączyć potencjał tej grupy w całej Europie. Obserwując od kilku lat społeczność skupioną wokół naszego systemu, wiemy, że taka społeczność tego po prostu potrzebuje. Chcemy, aby szef DB Shenker polubił nasz wpis na na tablicy. Chcemy szybko uzyskać informację o konferencji z branży, kto w niej będzie brał udział. Potrzebujemy wiedzieć, że kolega ze Szwajcarii będzie mógł nam pomóc w przewiezieniu ładunku lub sprawdzić oferty pracy.

"Dedykowane serwisy społecznościowe to nie tylko nowy kierunek Social Media, to naturalna potrzeba przynależności do grupy ludzi o podobnych celach.

Jestem przekonany, że społeczności skupione wokół poszczególnych branż będą miały realny wpływ na ich rozwój.

Idąc za tym przekonaniem ążymy do integracji międzynarodowej społeczności transportowej oferując branżowy serwis społecznościowy TransPlace.eu"

Serdecznie zapraszamy na konferencję SocialMediaStandard. Sprawdź szczegóły na http://www.internetstandard.pl/socialmediastandard