A.pl zadebiutowało na NewConnect

A.pl Internet ,spółka zarządzająca siecią e-delikatesów A.pl oraz e-sklepem Fresh24.pl, zadebiutowała dzisiaj na rynku akcji New Connect. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na dalszy rozwój działalności spółki oraz na umocnienie jej pozycji na rynku e-grocery.

Początkowo A.pl oferowało swoje usługi tylko dla mieszkańców stolicy, obecnie jest to sieć o zasięgu ogólnokrajowym obsługująca mieszkańców 25 miast w różnych regionach Polski. Spółka planuje dalszą ekspansję, dlatego w październiku 2011r. zakupiła sieć e-supermarketów Fresh24.pl tym samym umacniając swoją pozycje na polskim rynku e-grocery, czyli spożywczych sklepów internetowych.

Od 2010r. A.pl Internet współpracuje z firmami już notowanymi na Giełdzie Papierów Wartościowych: z Grupą Bomi (która jest zarówno dostawcą produktów jak i akcjonariuszem spółki) oraz Action (dystrybutor sprzętu IT działający także w obszarze handlu i produkcji między innymi urządzeń RTV/AGD oraz sprzętu biurowego).

W przyszłości spółka A.pl Internet planuje oprócz przejęcia kolejnych mniejszych podmiotów i ekspansji terytorialnej, uruchomienie sieci franczyzowych. Obecnie spółka współpracuje z sieciami o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim(Alma, Piotr i Paweł). Firma zainwestuje także w rozwój oferty zarówno artykułów spożywczych jak i pozostałych działów.

Nie tylko sklep

Silna ogólnopolska sieć sklepów e-grocery staje się także atrakcyjnym kanałem dotarcia do klientów z ofertami marketingowymi. Już teraz na specjalne zlecenia producentów firma wysyła razem zakupami dodatkowe informacje o produktach oraz ich próbki, następnie za pomocą telemarketerów weryfikuje opinie klientów na temat zakupionych produktów. Firma zakłada, że tego typu projekty pomogą jej pomóc w zwiększeniu dochodów jak i rentowności spółki. Sprzedaż produktów w e-delikatesach A.pl zwiększyła się około trzykrotnie w ostatnim roku, a zarząd spółki szacuje że rentowność na rynku ogólnopolskim uda się jej osiągnąć w IV kwartale 2012r.

Do obrotu trafiło 3 973 600 akcji A.pl Internet o nominalnej wartości 397 360 zł. W ramach oferty prywatnej akcje będą sprzedawane w cenie 7,5 zł walor.

W Polsce rynek e-grocery stanowi 0,1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Wartość rynku zakupów spożywczych przez Internet jest szacowana na 200-300 mln zł. W ciągu najbliższych lat przewidywany jest wzrost na rynku e-grocery nawet o ponad 30 proc. rocznie. Jeśli te przypuszczenia się sprawdzą to w ciągu pięciu lat wartość tego rynku w Polsce będzie wynosić 1,8 do 2,5 mld złotych.